Ağlarım hatıra geldikçe gülüştüklerimiz.

Bir Gazelde böyle bir beyit vardı. Üniversiteye hazırlanıyordum o zamanlar ve bir sorunun cevap şıklarındaydı bu beyit. O zamanlar aşık falan değildim, geceleri yıldız kılığında dolaşmıyordum henüz. Geceleri herkes uyuduğunda kimsesiz sokakları santim santim arşınlamıyordum, kendi kendime dertleşerek. Gölgem kana bulanmamıştı. Tüm bunlara rağmen bu beyit beni çok etkilerdi. Hayalimde bir sevgili yaratırdım. Hiçbirşeye benzemeyen. Sonra o bana gülerdi. Bir koşu kaybolur gider, sonra da ben kendi kendine içlenip ağlardım hayalimde. Neticede bir hayaldi ve hayat diye muhteşem bir gerçeğim vardı benim. Söğüt ağaçlarının gölgesine serpiştirdiğim mutluluk tomurcukları açardı kimsenin görmediği. Kimsenin görmesi de gerekmiyordu ben mutlu olduktan sonra. Kimsenin o gölgeliği benim kadar sevmesi gerekmiyordu. Umarım anlamışsındır.

Şimdi yoksun. Gecemi yalayan yıldırımların seslerine karışıyor yalnızlığım. Her gece önce kabeye, sonra güneşin battığı yere eğiyorum başımı. İlki kudsî, ikincisi sinsi bir his. Kaçırdığım vapurların sesleri alay eder gibi kulak tozumda. Ah… Gözlerim kamburlaştı yol gözlemekten… Ey Kambur gözlerimden esen yel… ve ey o yeli estiren… Geri gel!..

Hani ol gül gülerek geldiği demler şimdi

Ağlarım hatıra geldikçe gülüştüklerimiz…

Published in: on Mayıs 24, 2006 at 3:16 pm  Comments (3)  

The URI to TrackBack this entry is: http://desertrain.wordpress.com/2006/05/24/aglarim-hatira-geldikce-gulustuklerimiz/trackback/

Bu yazıya yapılan yorumlar için RSS beslemeleri.

3 YorumYorum yap

  1. güzel… çok güzel..

  2. Vay be, teşekkürler… Blogun varlığını bile unutmuşum. 5 yıl olmuş. Bu yazıyı yazan, evlendi, uğruna bu yazı yazılan kimse, evlendi.

    bir hoş sada kalıyormuş bu kubbede Bakî…

  3. Dokunaklı bir yazı.


Bir Cevap Yazın

Takip Et

Her yeni yazı için posta kutunuza gönderim alın.

